Vanliga frågor

Var är mitt paket?


När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.

Kan jag följa mitt paket?

När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.

Jag har inte kvar min returfraktsedel, hur gör jag?

Om ni ska returnera en produkt men inte har fått med din returfraktsedel i er order så kan ni kontakta oss via mail på info@nolbox.se så hjälper vi er med en ny returfraktsedel. Se bara till att ha ert ordernummer med i mailet så vi snabbt kan skapa en ny fraktsedel för er order.

Jag ska returnera och har valt faktura, hur gör jag?

Ska du returnera en eller flera produkter och du har valt Klarna-faktura som betalningsmetod så rekommenderar vi något av följande. 
Antingen så betalar du för produkterna och väntar på en återbetalning från oss eller så loggar du in i Klarnas app eller hemsida och anger er order som returnerad, då pausas fakturan tills vi har justerat ordern.
Vi kan ha upp till 14 dagars hanteringstid på våra returer så för att undvika ytterligare avgifter såsom påminnelser och liknande så kan ni välja ett utav de två presenterade alternativen.

Hur kontaktar jag kundservice?

Maila till kontakt@chailatte.se  Kundservice är öppen helgfria vardagar 08.00–18.00

Hur gör jag en retur?

Hur gör jag en retur?

  1. Lägg varorna i respektive originalförpackning.
  2. Paketera sändningen väl, gärna i ursprungspaketet.
  3. Klistra på retursedeln som följer med.
  4. Lämna in paketet hos närmsta DHL Service Point.
  5. Returavgiften är 59kr. 

Vi betalar tillbaka pengarna/korrigerar fakturan så fort vi har mottagit och hanterat returen. Vill du byta en produkt så lägger du en ny beställning på önskad produkt. 

Hur länge gäller öppet köp?

Vi har öppet köp i 14 dagar.

Vad kostar det att returnera?

Returavgiften är 59kr.   Viktig information:

Varor skall returneras nya, oanvända, och alla etiketter / labels skall fortfarande sitta kvar på plagget. Returer som är smutsiga eller skadade kan inte accepteras och kommer att skickas tillbaka till kunden. Skriv inte direkt på förpackningen och fäst inte retursedeln direkt på produkten förpackning. Vi godkänner ej returer som inte uppfyller dessa krav.

Hur gör jag ett byte?

Vi erbjuder inte byten eftersom vi inte kan garantera att artiklar finns i lager när din returförsändelse når oss. Du returnerar istället produkterna som du inte vill ha enligt ovan instruktion och lägger sedan en ny beställning på produkten som du vill ha istället.

När återbetalas pengarna för min retur?

Så fort vi har mottagit returen kommer vi att återbetala pengarna. Enligt svensk lag har vi 14 dagar på oss att utföra återbetalningen men vi har som mål att göra det så snabbt som möjligt.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Levereras ditt paket till ett ombud får du en avi om var det finns att hämta. Paketet ligger sedan kvar hos ombudet i 7 dagar. Under tiden som ditt paket ligger hos ombudet får du påminnelser via e-post, sms samt brevpost i vissa fall om att ditt paket finns att hämta. 

Om du inte hämtar ut paketet under den tiden skickas det tillbaka till oss. För ej uthämtade paket får du som kund stå för returfrakten., för närvarande 195kr.

Hur vet jag att ni mottagit min order?

När du har slutfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du angav i samband med köpet.

Kan jag ändra innehållet i min order?

När du har lagt en order och mottagit din orderbekräftelse kan du inte göra några ändringar. Om du vill lägga till eller byta en produkt lägger du en ny order för att snabbt få det du vill ha. Ångrar du ditt köp behöver du hämta ut paketet och sedan returnera det till oss. 

Jag har fått fel produkter levererade till mig. Vad gör jag?

Maila till info@nolbox.se  Kundservice är öppen helgfria vardagar 08.00–18.00

Hur lång leveranstid har ni?

Leveranstiden är 2-4* arbetsdagar. Du får ett sms när ditt paket finns att hämta hos närmsta ombud.

Om du lägger din order före kl. 13 en helgfri vardag skickas ditt paket samma dag.

När ditt paket lämnat vårt lager skickar vi ett mail med ditt sändningsnummer och ett SMS när paketet kan hämtas ut hos ditt postombud. Om du inte hämtar ditt paket inom två dagar, får du en påminnelse per mejl eller SMS. Om paketet inte har hämtats ut inom 7 dagar returneras det till oss. Paket som inte hämtas ut debiteras med 195 kr.

Vid felaktig/ofullständig adress och sändningen går i retur till oss som resultat, debiterar vi en avgift på 195kr. 

Glöm inte att ta med giltig legitimation som ID, körkort eller pass och försändelse-id/kollinummer när du hämtar ditt paket. 

Tillagd i varukorgen